We zijn de les begonnen met spiegeltje te spelen.
class of 2013-2014
Derde leerjaar:
Senne, Thijs, Arvid, Leander, Miet, Noemie, Sam, Julie, Syrah, Serafino, Selim en Malik
Eser, Sigi, Feyza, Doris, Kaim, Anouk, Milla, Jade, Free, Nore, Chloƫ, Lauranne, Chiela en Dante
woensdag 21 maart 2012
Spiegelingen en symmetrie
Vandaag hebben we gewerkt rond spiegelingen en symmetrieassen. De kinderen moesten allemaal een spiegeltje meebrengen. Nog voor het spiegeltje van Sverre de klas in kwam, viel het in de gang op de grond in toch wel zo'n 15 stukken. Sverre had al meteen een mededeling voor in de praatronde.
We zijn de les begonnen met spiegeltje te spelen.
Vervolgens hebben we om symmetrieassen te ontdekken een halve cirkel geschilderd en dan dichtgeplooid. Zo zagen de leerlingen heel goed waar de symmetrieas was. Met een 5 te schilderen op het blad was al gauw duidelijk dat we in spiegelbeeld een omgekeerde 5 kregen.
Na hiermee geƫxperimenteerd te hebben, konden ze deze les vlotjes maken in hun contractwerk.
We zijn de les begonnen met spiegeltje te spelen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenMooie les! Dit is een van de moeilijkst begrijpelijk te maken principes in theorie! Proficiat, Juf!
BeantwoordenVerwijderen